Danes je 21.11.2024

Za ogled dokumenta se morate prijaviti.
Input:

Sponzorstvo

7.1.2015, , Vir: Verlag DashöferČas branja: 9 minut

4.7.5 Sponzorstvo

Kristinka Vuković Sonja Kermat Urška Juršev

Definicija

Sponzorstvo (sponzoriranje, reklamiranje, oglaševanje) je pogodbeni odnos med sponzorjem in sponzoriranim. V takšni pogodbi se sponzor zaveže nameniti določena sredstva (lahko finančna ali v kakšni drugačni obliki kot opravljene storitve, blago) za svoje reklamiranje oziroma promocijo v javnosti, sponzorirani pa se zaveže, da bo z nasprotno storitvijo izvedel določene aktivnosti v smeri reklamiranja sponzorja.

Sponzor s sponzorsko pogodbo prispeva sredstva za promocijo svojega imena, blagovne znamke, svojih proizvodov ali storitev oziroma svoje celostne podobe v javnosti. Sponzorirani se na osnovi takšnega odplačnega poslovnega odnosa pojavlja v različnih reklamnih sporočili v časopisih, radiu, televiziji, reklamnih panojih, internetu .

RAČUNOVODSKI VIDIK

Računovodsko se pri sponzorju obravnavajo takšne storitve kot reklamne storitve in se knjižijo v skupini 417 – stroški sejmov, reklame in reprezentance. Če je sponzorirani pravna oseba, samostojni podjetnik, društvo ali zavod, se prejeta sredstva računovodsko obravnavajo kot prihodki od storitev (pri gospodarskih družbah in samostojnih podjetnikih v skupini 760 – prihodki od prodaje proizvodov in storitev na domačem trgu).

DAVČNI VIDIK

Za sponzorja je reklamiranje poslovni odhodek, ki znižuje davčno osnovo pri obračunu davka od dohodkov pravnih oseb, saj je reklamiranje poslovno potreben odhodek skladno z 29. členom ZDDPO-2. Ključni element z vidika obdavčitve poslov sponzorstva je določitev posamezne vrste storitve sponzorja z natančnim popisom načina in obsega izvedbe, ter navedena vrednost proti storitev, ki jih v zameno za to opravi sponzorirani (oglaševanje, promocija, marketinški projekt).

Če sponzorirani davčni zavezanec za davek na dodano vrednost na izdanem računu za reklamne storitve skladno s pogodbo o sponzoriranju zaračuna DDV po predpisani stopnji, ima sponzor na podlagi takšnega prejetega